Geboorte

Standard

Vandaag is de geboorte van mijn website, www.splashingwordworks.nl, de geboorte van de bijbehorende blog.

De afgelopen tijd was leuk, maar soms ook zwaar. Werken aan ‘mijn kindje’. Soms geconfronteerd worden met momenten van twijfel of gebrek aan inspiratie.

Maar al met al ben ik tevreden met het resultaat. Dat is natuurlijk elke pas geworden ouder na de geboorte van zijn/haar kindje. Een buitenstaander voelt niet die euforie. Kijkt er anders tegenaan. Wellicht anders dan bij pas geboren ouders, die alleen maar het mooie en goede over hun kindje willen horen, ik verneem graag als er aan mijn ‘kindje’, mijn website, mijn blog dingen zijn die anders zouden kunnen of die ik over het hoofd gezien heb.

Dat onderstreept tegelijkertijd het doel van mijn blogs.

Het doel van mijn website, maar zeker ook van mijn blog is mensen, lezers, jij dus te stimuleren tot schrijven. Niet zomaar een briefje. Meer dan dat; wezenlijk schrijven, over de dingen in ons leven, die ons bewegen, beroeren, raken. Een bewustwording teweeg brengen in jezelf. Een interactie op gang brengen tussen jou en mij.

Ikzelf ben een voorbeeld dat het helend en verrijkend kan werken. Ik schrijf inmiddels meer dan dertig jaar dagelijks, soms zelfs meerdere keren per dag. Ik heb nogal veel meegemaakt in mijn leven, maar door erover te schrijven, keer op keer, heb ik me ‘schoongeschreven’. Door wezenlijk te schrijven heb ik me verrijkt.

Pen en papier zijn mijn meest trouwe partners in mijn leven. En zie hier dan het resultaat; mijn ‘kindje’, een website, een blog!

Daarmee is het ook een beetje mijn eigen geboortedag. Jarenlang heb ik vooral voor mezelf geschreven. Ik heb artikelen en gedichten geschreven en gepubliceerd, voornamelijk op websites. Maar een eigen website en blog maken en onderhouden voelt als het échte, grote werk, waarbij alles wat ik tot nu toe geschreven heb het kinderwerk was. Dat bedoel ik niet denigrerend; schrijven is zeker een kwestie van veel doen, veel oefenen om uiteindelijk tot grote en grootse teksten te mogen en kunnen komen.

Ik hoop dat jij net zoveel plezier beleeft aan het lezen én hopelijk reageren en meedoen als dat ik beleef aan het schrijven. Ik heet je van harte welkom!

 

Leave a Reply

