Alles is energie

Standard

De laatste week, als ik in bed lig, kan ik niet slapen. Alles bruist en druist in mij. Alle klusjes en klussen die ik wil doen passeren de revue. Het liefst zou ik ze allemaal tegelijk aan willen pakken, maar helaas, zoveel energie heb ik niet en een dag heeft nu eenmaal maar 24 uur.

Een goede vriend die ik aan de telefoon had en vertelde van mijn nachtelijke escapades, had last van hetzelfde fenomeen. Niet kunnen slapen, vanwege alle gedachten wat hij nog wil en moet doen.

We kwamen tot de conclusie dat het aan de tijd van het jaar moet liggen. Tenslotte is alles energie!

‘Energie is de basis van al het leven. In ons leven en in de natuur hangt alles samen, niets berust op toeval. Zelfs gedachten zijn energie. Dus hoe wij denken bepaalt hoe de energie gaat stromen. Die energie bepaalt vervolgens weer hoe ons leven zich gaat ontvouwen. Energie trekt soortgelijke energie aan (principe van resonantie). Positieve gedachten trekken positieve gebeurtenissen aan. Liefde trekt liefde aan. Alles wat we energie geven groeit. Als we ergens energie instoppen, komt er ook weer energie terug (www.bewustbedrijf.nl)

 Dat klinkt wellicht heel zweverig, maar de kwantumfysica is ook tot deze ontdekking gekomen, dus het is wetenschappelijk onderbouwd.

Ik vraag me af, weet bijna wel zeker, dat mijn nachtelijk bruisen dus inderdaad verbonden is aan het seizoen. In het voorjaar is er veel energie voorhanden. De zon schijnt weer vaker, de natuur loopt uit. Er wordt weer veel nieuw leven geboren.

Hoe het ook zij, ik geniet ervan. Zelfs al gaat het ten koste van mijn nachtrust. Ooit zal er wel weer een moment komen dat er minder energie in de kosmos rondcirkelt. Dan haal ik de verloren uren slaap wel weer in. Maar dan heb ik ondertussen toch een heleboel klusjes en klussen klaar!

Leave a comment