Turbulent

Standard

Om inspiratie op te doen voor deze blog, scroll ik eens door mijn tot nu toe gepubliceerde blogs. Ik blijf hangen bij de blogs die ik over geduld en ‘per dag bekijken’ schreef. Een beetje weemoed overvalt me. Per dag bekijken! Ik wou dat ik dat nu kon.

Tot nu toe is deze meimaand een turbulente maand. Aan het begin van deze maand moest ik één van mijn twee hondenkinders in laten slapen, hij was op, versleten. Omdat de andere hond niet goed alleen kan zijn (na een turbulent verleden, voordat ik hem overnam), kwam er direct een nieuw hondje bij. Ook weer wennen, veel aandacht aan besteden. Dat inderdaad per dag, per moment zelfs bekijken.

Zelf had ik lichamelijke klachten; veel pijn in mijn rug. Afgelopen week ging ik naar de huisarts en kwam er met een verwijsbrief voor de röntgen en antibiotica vandaan. Het vermoeden is nierstenen.

En dus slijt ik de dagen tussen bed en bank. En wou ik dat ik al meer wist over oorzaak en gevolg van die vervelende lichamelijke klachten. Is er niet zo heel veel per moment bekijken, of in ieder geval niet per moment genieten.

Toch was er even dat geluksmoment! Hangend op de bank, de twee honden er gezellig bij, allebei innig tevreden liggend op hun rug. Zij voelen zich in ieder geval tevreden en goed. Zij leven altijd per moment en maken zich niet druk over de volgende dag of volgende week.

Ik neem me voor, hangend op die bank, toch maar wat meer bij het moment te leven, kijkend naar mijn trouwe diertjes.

Het wordt vanzelf volgende week! Dan weet  ik wellicht meer over oorzaak en gevolg van mijn lichamelijke klachten. Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Leave a Reply

