Even bekende Nederlander!

Standard

Binnenkort, van 23 t/m 29 maart, is het de Week van de Psychiatrie.

Aangezien ik al jarenlang psychiatrisch patiënte ben, heeft die speciale week voor de psychiatrie altijd mijn belangstelling en empathie gehad.

Ooit leverde ik een geschreven bijdrage aan, aan de organisatie van de Week van de Psychiatrie. Dat was een artikel over medicijngebruik.

In een ander jaar was het thema ‘Een ervaring rijker’. En dat was het voordragen van hoe psychiatrie mijn leven heeft beïnvloed, in een regionale kerk, zeker.

Ditmaal ziet mijn bijdrage aan de Week van de Psychiatrie er anders uit. Al geruime tijd terug reageerde ik op een oproep op Facebook om aan een landelijk tijdschrift mijn levensverhaal te vertellen.

Een tijdlang hoorde ik niets. Totdat, rond eind november, de Margriet opeens mijn levensverhaal wilde weten in het kader van de aanstaande Week van de Psychiatrie. In hun editie besteden zij op hun manier aandacht aan het ‘Eens-gek-altijd-gek-vooroordeel’.

En zo kwam Storytellingbureau Little Birdie mij interviewen. En had ik aansluitend een heuse fotoshoot.

Dat op zich was een hele leuke ervaring. En ik ben ook heel tevreden over het resultaat.

Het voelt goed om op mijn manier een bijdrage te kunnen leveren aan het verminderen van het stigma wat nog altijd heerst over psychiatrie. Het is leuk met mijn toch wel bijzondere levensverhaal in een groot landelijk tijdschrift te staan.

En wellicht is het voor jou, als regelmatige lezer van mijn blogs, leuk om wat meer over mij te lezen en een gezicht te hebben bij de schrijfster achter de blogs.

Het complete verhaal met foto’s staat in de Margriet, die deze week uitkomt en vanaf donderdag 19 maart te koop is.

Leave a Reply

