Hoe haal ik het beste uit mezelf?

Standard

Nog niet zo lang geleden, schreef ik een blog over ‘de zin van zelfreflectie’. In het kort komt het er op neer, dat als je regelmatig (eerlijk) bij jezelf stilstaat, je tot inzichten kunt komen, die je verder kunnen helpen in je persoonlijke groei.

Persoonlijke groei, ontwikkeling, heeft mij altijd al geboeid. Al vanaf mijn puberjaren bewaarde ik allerlei artikelen, die te maken hadden met psychische ontwikkeling. Ik was ook regelmatig geabonneerd op tijdschriften, die ‘iets met psyche’ te maken hadden.

En zo kon het dus gebeuren, dat ik, met het doorspitten en opruimen van de volle tijdschriftenkist, kortgeleden een leuk klein gidsje vond, met als titel ‘Hoe haal ik het beste uit mezelf’. Met als toegevoegd onderschrift; ‘Psychologie voor doeners.’

Dit specifieke gidsje gaat in het kort in op het boek met dezelfde titel, geschreven door Ursula van Stekelenburg (ISBN 978 90 5871 494 7). Eén van de thema’s is zelfvertrouwen.

‘Zelfvertrouwen is niet iets wat je hebt, maar iets wat je doet. Vertrouwen in jezelf, je doet het of je doet het niet’ is één van haar uitspraken.

Maar wát moet je dan doen, of juist niet doen?

‘In jezelf geloven. Op jezelf durven bouwen. Positief over jezelf denken. Dichtbij jezelf blijven. Je emoties in balans brengen. Je uitstraling versterken’.

‘Alles hangt samen met je innerlijke zelfacceptatie. Want; liefde voor jezelf en acceptatie van jezelf, dat is vast en zeker een vruchtbare basis voor een positiever, gelukkiger en evenwichtiger leven’

De komende tijd zal ik regelmatig de diverse thema’s uit bovengenoemd gidsje nader belichten, door erover te schrijven.

Die blogs zijn te volgen via www.mammacando.nl, de website waar ik óók voor schrijf, die alles te maken heeft met (onder andere) psychische zaken.

Mocht je geïnteresseerd zijn om te weten, wanneer ik daar een blog plaats? Laat me dat dan even weten. Dan stuur ik je in het vervolg een persoonlijk mailtje, net zoals ik dat doe, als je je aanmeldt bij mijn eigen website; www.splashingwordworks.nl Bovendien ontvang je dan een leuk welkomstcadeau én via www.mammacando.nl heb je korting op mijn E-book ‘Bergbeklimmen op sterk water’.

Leave a Reply

