Een donkere wolk

Standard

Het is weer tijd voor een nieuwe blog. Terwijl ik de afwas sta te doen, sta ik na te denken over wat ik zal schrijven. Zal ik een verhaaltje schrijven over de dieren? Of over iets wat ik gelezen heb?

Nee, eigenlijk kan ik dat helemaal niet. Ik kan niet net doen, alsof het allemaal koek en ei is, terwijl ik me niet zo voel. Maar, ik kan ook niet het achterste van mijn tong laten zien, uit respect voor iemand waar ik zielsveel van houd.

We hebben net gisteren een knoop doorgehakt. Een emotionele brief geschreven. Een keus gemaakt over geen contact, met diegene waar we zoveel van houden. Niet vanuit boosheid of wrok. Meer vanuit liefde. Ons hart huilt. Soms doet houden van ontzettend veel pijn.

Het is een donkere wolk die boven onze boot hangt. Terwijl iemand anders van de week nog zo mooi zei, dat wij ons eigen mooie universum hadden gecreëerd, waar rust en harmonie zo duidelijk voelbaar is.

Die rust en harmonie is er nog steeds. Tussen Erik en mij. Met de diertjes, die hier ronddartelen. Ook al huilt ons hart, we dragen het samen. En we laten die donkere wolk niet tussen óns in komen. We zijn voorzichtig met elkaar. Juist met alle emoties houden we nog meer van elkaar. Juist met alle emoties zien we scherper hoe dankbaar we mogen zijn, met die rust en harmonie die we gecreëerd hebben.

Ik vind de rust door eindeloos over het water te staren. Water wat rustig kabbelt, riet wat vredig heen en weer wiegt. Mijn oog valt plotsklaps op iets wits aan de overkant. Een hermelijntje huppelt over de keien. Onbekommerd. Zich van geen kwaad bewust.

Ik zie het als een Godsgeschenk. Even een prachtig lichtpuntje, onder de donkere wolk vandaan.

Het komt vast weer goed…

One thought on “Een donkere wolk

Leave a Reply

