De uitdaging van dagelijks schrijven

Standard

De komende dagen ga ik, in een soort ‘drieluik’ aandacht besteden aan schrijven. Vandaag deel 1.

Gisteravond zat ik alleen op het terras. Nog even genietend van de laatste zonnestralen. Het was een prachtig moment. Eén met de natuur. En de innerlijke rust, die is weergekeerd. Weer het goede gevoel! Tevreden met mezelf. Tevreden met wat ik doe; de impuls die ik mezelf gegeven heb, om voortaan elke dag een blog te schrijven. Het is een goede impuls geweest.

Voordat ik tot dat besluit kwam, moest ik eerst kijken of het wel kon. Of ik er wel voldoende tijd voor heb. Ik maakte een soort ‘ideale planning’. En, raar maar waar, met ruime schrijftijd houd ik zelfs toch nog tijd over.

Die ontdekking deed ik al eens eerder. Toen ik – van altijd thuis – opeens dagbesteding ging doen. Ik had verwacht dat mijn huishouden er dan schromelijk bij in zou schieten.

Het tegendeel was waar. De dagbesteding gaf me nieuwe energie, positieve energie. Die ik vervolgens met plezier thuis benutte. Die positieve energie heb ik nu weer, met het dagelijks schrijven.

Het gevaar sluipt er altijd in dat, als je geen vast werk hebt, je je alleen nog maar gaat richten op huishoudelijk werk. Althans, zo werkt het bij mij. Geleidelijk verdwijnt dan elke uitdaging. En neemt het lummelen toe. Gaat er heel veel tijd verloren in feitelijk niets doen.

Nu heb ik mezelf weer een impuls gegeven voor een nieuwe uitdaging in mijn leven.

Zoals ik gisteren in mijn dagboek schreef; ‘Het dagelijks schrijven geeft een extra dimensie aan het leven. Bewuster letten op de kleine, mooie dingen. Ogen en oren open houden voor nieuwe thema’s. Schrijfsels liggen op straat. Schrijfsels zitten in mijn dagelijks leven. Of verscholen in mij.

Ik hoop dat jullie genieten van mijn schrijfsels. Mij geeft het in ieder geval een goed gevoel. Dat er nog maar vele mogen volgen…

2 thoughts on “De uitdaging van dagelijks schrijven

Leave a Reply

